توسعه پیدا کردن کاربر هدف (Where Development)
ابزار نهایی در این چرخه، توسعه محل و روشی است که میتوان کاربر هدف را پیدا نمود. اگر به این مرحله رسیدهاید، یعنی محصول به بلوغ لازم رسیده است که وارد چرخه جذب کاربر و رشد شود. اینجا شما جامعه هدف را میشناسید و محصولتان آنقدر خوب و عالی است که کاربران وفاداری دارد که عاشق آن هستند و به آن عادت کردهاند.
به کمک این ابزار باید بتوانید سبد اهرمهای رشد را برای تضمین رشد سریع و پایدار بسازید، چون برای رشد کردن فقط به پول نیاز ندارید! برای استارتاپی که یک محصول عالی دارد اگر ماهانه یک میلیارد تومان سرمایه برای جذب کاربران جدید، در اختیارش گذاشته شود، آیا ظرفیت جذب و هزینه بهینه این سرمایه برای جذب کاربر جدید را دارد؟ به گونهای که جذب کاربر جدید یک فعالیت اقتصادی باشد و هزینه پرداخت شده برای آن، از محل ارزش خلق شده توسط مشتریان بازگردد. مسلماً پاسخ خیر است و دلیل آن به آماده نبودن سبد اهرمهای رشد برای جذب بهینه این سرمایهگذاری و خلق رشد از آن بر میگردد.
دقت کنید که هدف در استفاده از ابزار، رسیدن به یک سبد بهینه از اهرمهای رشد است که ظرفیت سرمایهگذاری بر جذب کاربران جدید را برای شما ایجاد کند، پایداری و سرعت رشد مناسب داشته باشد. شما قرار است در این مسیر، اهرمهای رشد را اولویتبندی کنید، هر اهرم رشد را تک به تک فیت کنید و با انتخاب متناسب سبد اهرم رشد، نقطه تعادل سرعت رشد و پایداری خودتان را در کنار اقتصادی بودن رشد، بیابید.
در این فصل ابتدا درباره سفر آشنائی کاربر صحبت میکنیم و این مفهوم که چگونه کاربران غریبه به کاربر آشنا تبدیل میشوند را توضیح میدهیم. ضمن آنکه روند اندازهگیری و پایش پیشرفت کاربران در سفر وفاداری توضیح داده میشود.
سپس درباره انواع رسانهها و نقش آنها در سفر آشنائی صحبت میکنیم. رسانههای تحت مالکیت، رسانههای اکتسابی و رسانههای پولی چه رسانههائی هستند و ویژگیهای هرکدام چیست؟
در بخش بعدی درباره چگونگی شناختن، اولویتبندی، ساختن و همافزائی اهرمهای رشد گفتگوهائی میشود و در نهایت چگونگی ساخته شدن سبد اهرمهای رشد شرح داده میشوند.
سپس درباره چگونگی تخصیص منابع به اهرمهای رشد و بهینهسازیهای رشد صحبت میشود. چگونه با بهینهترین تخصیص منابع، به اهداف تعریف شده برای کسبوکار دست پیدا کنیم.
سپس محصول محتوائی به عنوان یک محصول زیرساختی و محصول دومی که هر استارتاپ باید آن را فیت کند، معرفی میشود و گامهای ساخته شدن آن شرح داده میشوند.
در نهایت تک تک اهرمهای رشد به صورت کامل شرح داده میشوند و نکات و ایدههای لازم در ساخته شدن هر یک از آنها، به تفصیل توضیح داده میشوند.
برای دیدن مطالب، باید عضو شوید.
- توسعه پیدا کردن کاربر هدف
- سفر آشنایی
- نقش رسانهها در پیش بردن کاربر هدف در سفر آشنایی
- شناسائی، اولویتبندی، خلق و همافزائی اهرمهای رشد
-
- سفر محتوایی کاربر
- گامهای بازاریابی محتوایی
- محتوا برای تأثیرگذاری یا اشتراکگذاری؟
- گامهای نوشتن یک محتوای خوب
- انواع الگوهای محتوایی
- دستهبندی محتوا و ایدههایی برای محتوای خوب
- مقاله خوب
- داستان خوب، نویسنده خوب
- خلق تیترها و پیامهای جذاب
- خلق تیترها و پیامهای جذاب -بخش دوم
- نکتههایی که پیش از انتشار محتوا باید بدانید
- معرفی مشتریان وفادار
- رشد به کمک محتوای تولید شده توسط کاربران
- شبکه توزیع و تبلیغ محتوا
- بهینه سازی برای موتورهای جستوجو
-
- یافتن و انتخاب کلمات کلیدی
- تولید و بهینهسازی مداوم تجربه کاربری محتوا
- ایدهیابی و تولید محتوا
- سئو کردن محتوا
- لینک سازی داخلی، لینک دادن خارجی
- بهبود شاخصهای فنی سایت
- غنیسازی و بهبود مداوم تجربه کاربری محتوا
- بکلینک سازی و انتشار
- سایر ملاحظات بک لینک سازی
- تبلیغات و برندسازی
- بهینه سازی نرخ تبدیل
- چکلیست سئو
- سایتهایی برای بکلینک سازی