پیدا کردن ارزش محوری (Why Development)
ابزار دوم پیدا کردن ارزش محوری برای شکل دادن کاربر وفادار است. یک چرایی که یک تجربه عالی جایگزین برای کاربر میسازد و یک ارزش محوری که به خاطر آن، ارزش انتخاب شدن وفادار شدن به محصول وجود دارد. در این گام ایدههای پیشنهادی را پیادهسازی میکنید تا ببینید در عمل و در مواجهه واقعی، رفتار کاربران مخاطب چگونه است؟ ممکن است ایدههایی که ازنظر شما بینظیر بودند در دنیای واقعی ارزشی خلق نکنند و یا آنکه شما به ویژگی و فیچری برسید که هیچگاه تصور نمیکردید که کاربران از این ویژگی لذت ببرند.
پس از آنکه دانستید که کاربر چه نیازها (مبتنی بر منطق)، آرزوها و ترسها (مبتنی بر احساس) دارد، در این مرحله، قرار است با ارائه محصولی مناسب، ویژگیها، منافع و تجاربی برای کاربر خلق کنید که پاسخگوی نیازها، آرزوها و ترسهای کاربر باشد.
در این فصل درباره ساختن یک تجربه عالی جایگزین صحبت میکنیم و اینکه چگونه باید یک ارزش محوری برای وفادارکردن کاربران تشخیص داده شود و بر روی آن تمرکز گردد. چگونه باید از ارزشهای فرعی که برای ما تمایزی نسبت به رقبا نمیسازد، خودداری کنیم و کاری کنیم که کاربر به خوبی ارزش محوری ما را درک کند.
چگونه یک زیرساخت یادگیری برای توسعه مداوم محصول و یادگیری چابک از کاربران توسعه دهیم تا بتوانیم رفتار کاربران را شناسائی کنیم و با یادگیری مداوم، محصول را به سمت پیداکردن یک ارزش محوری که واقعاً ارزش خلق میکند، هدایت کنیم.
در نهایت بتوانیم با تشخیص رفتار وفاداری، این رفتار را به سایر کاربران توسعه دهیم. کاربران دیگر را تشویق کنیم که چگونه ارزشها را درک کنند و رفتاری مشابه رفتار کاربران وفادار داشته باشند.
در نهایت تعدادی از سوالات کلیدی که هر استارتاپی باید به آنها جواب دهد و اشتباهات متداولی که استارتاپهای ایرانی انجام میدهند، آورده شده است.
برای دیدن مطالب، باید عضو شوید.
- پیدا کردن ارزش محوری (Why Development)
- ساختن یک تجربه عالی جایگزین
- پیدا کردن ارزش محوری
- اجرای چابک و ساختن زیرساخت یادگیری
- یافتن و مقیاس نمودن رفتار وفاداری
- سوالات کلیدی و اشتباهات متداول استارتآپهای ایرانی