سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ ونچرز در کُمُدای شیرازی

ارتباطات و انرژی سرمایه‌گذار و سرعت رشد سریع‌تر استارتاپ‌ها - شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ ونچرز
ارتباطات و انرژی سرمایه‌گذار و سرعت رشد سریع‌تر استارتاپ‌ها
می 12, 2018
۸ نکته کلیدی که سرمایه‌گذاران را ریسک‌پذیرتر می‌کند- شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ
۸ نکته کلیدی که سرمایه‌گذاران را ریسک‌پذیرتر می‌کند
می 19, 2018

«وای! چی بپوشم؟». 

ایده اولیه کُمُدا از این سوال همیشگی دختران شروع شد. داستان کمدها، دو مشکل اساسی را بیان می‌کرد:

۱- هیچی نداریم بپوشیم!

۲- کمدمون هیچی جا نداره!

کُمُدا پلتفرم اجتماعی (Social Platform) اشتراک‌گذاری پوشاک اضافی مختص خانم‌ها است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید پوشاکی را که به هر دلیلی در کمد شما بلااستفاده مانده است به پول تبدیل کنید. کمد افراد هم سلیقه و هم سایز خود را دنبال کنید، با دوستان جدیدی گپ بزنید. آیتم‌هایی با ۵۰-۷۰% تخفیف بخرید و به آسانی درب منزل تحویل داده یا دریافت کنید. تیم  کُمُدا تا به امروز در رویدادها و مسابقات داخلی و بین‌المللی ۵ رتبه و جایزه دریافت کرده‌است. پلتفرم کُمُدا در حال حاضر در شیراز و با ۹۳٪ کاربر وفادار فعال و در حال گسترش تیم خود در بخش های فنی، بازاریابی و ورود به بازار تهران است.

اسمارت آپ ونچرز در بهمن ۹۶، کُمُدا را کشف کرد. انرژی بالای تیم کارآفرینی، هوشمندی مدل کسب‌وکار و ترکشن قابل توجه، اسمارت آپ را مجاب کرد که وارد فاز ارزیابی و مذاکره با کُمُدا شود. تیم کُمُدا با تعاملات سازنده خود در این مدت، اطلاعات مورد نیاز اسمارت‌آپ را فراهم نمود تا طرفین بتوانند در فروردین ۹۷، مذاکرات خود رابه پایان رسانده و در اردیبهشت ۹۷ نیز قرارداد سرمایه‌گذاری امضاء شود. اسمارت‌آپ امیدوار است، انرژی فوق العاده تیم کارآفرینی کُمُدا در کنار تجربه بالای اسمارت‌آپ ونچرز در Early Stage بتواند رشد کُمُدا را تسریع نماید.

اسمارت‌آپ ونچرز با سرمایه‌گذاری در کُمُدا دو «اولین‌» را تجربه‌ کرد. 

  • کُمُدا اولین سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ در استارتاپی با بنیان‌گذاری یک بانوی کارآفرین است. اسمارت‌آپ حضور پررنگ‌تر بانوان در فضای کسب‌وکار را اتفاق مثبتی برای زیست‌بوم کارآفرینی ایران می‌داند.
  • همچنین کُمُدا اولین سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ در خارج از پایتخت است. این سرمایه‌گذاری شروع خوبی‌برای وسعت بخشیدن به دامنه فعالیت اسمارت‌آپ ونچرز در سایر شهرهای ایران است.

ثنا خالصی به عنوان بنیان‌گذار و با هدف بازگرداندن پوشاک مازاد و دورافتاده (نو، در حد نو و دست‌ساز) به چرخه‌ی مصرف، کاهش مصرف‌گرایی و محافظت از محیط زیست، شروع به یافتن راه حلی برای رفع این مسأله کرد. پروانه جاویدنجات در مدیریت مالی و پشتیبانی و پیام پیروزبخت در مدیریت اجرایی همراهان این جریان بودند که هسته اصلی و خلاق تیم کارآفرینی را تشکیل دادند. در ادامه و در راستای تبدیل ایده به MVP، حامد تکمیل و محمد اعظم رحمان‌پور در بخش فنی اضافه شدند، از نسخه‌ی ابتدایی اپلیکیشن اندروید در بهمن ماه ۹۵ رونمایی کردند و تا پایان سال ۹۶ نیز با تیم کُمُدا همراه بودند.

 کُمُدا بیش از یک اپلیکیشن، یک فرهنگ است. این استارتاپ به دنبال حمایت خانم‌ها از هم و پررنگ کردن مسئولیت اجتماعی و انسان دوستانه‌ی افراد می‌باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *