ارتباطات و انرژی سرمایه‌گذار و سرعت رشد سریع‌تر استارتاپ‌ها

معرفی پارامتر مالی Price در ترم شیت – شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ ونچرز دوره آموزشی Venture Deals
۹- معرفی پارامتر مالی Price در ترم شیت – فصل ۳ قسمت ۳ دوره آموزشی Venture Deals
می 8, 2018
سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ ونچرز در کُمُدای شیرازی - شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ ونچرز
سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ ونچرز در کُمُدای شیرازی
می 16, 2018

راه‌اندازی هر کسب‌وکار نیازمند سرمایه است. اگر به اندازی کافی پول دارید و نیازی به وام گرفتن نداشته باشید، می‌توانید با احتیاط و مدیریت خوب کسب‌وکارتان را راه بیندازید. هرچند در نهایت وقتی که کار بزرگ‌تر شد باید به دنبال یک سرمایه‌گذار بروید تا کسب‌وکار استارتاپی خود را توسعه دهید. سرمایه‌گذارها می‌توانند برای شما ارتباطات کاری، مشاوره‌ها و توصیه‌های حرفه‌ای فراهم و انگیزش ایجاد کنند. این موارد به شما کمک می‌کند تا با سخت‌کوشی بیشتری به کسب‌وکار خود مشغول شوید، علاوه بر این تأمین نیازهای مالی شرکت شما مهم‌ترین عامل برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار است.

تأمین منابع مالی

اگر شما سرمایه راه‌اندازی یک کسب‌وکار را ندارید، باید به دنبال یک سرمایه‌گذار باشید. پول سرمایه‌گذار می تواند در مواقع اضطراری به کار شما بیاید تا کسب‌وکار خود را از فشارهای مالی دور کنید. هرچند بیشترین سرمایه‌گذارهایی که برای این کار وجود دارند، سرمایه‌گذارهای خطرپذیر هستند ولی سرمایه‌گذارهای فرشته، صاحبان کسب‌وکارهای محلی، دوستان و فامیل های شما هم می توانند منابع تامین مالی خوبی به حساب بیایند و حتی ممکن است نسبت به سرمایه‌گذار خطر پذیر اشتیاق و همراهی بیشتری با کسب‌وکار شما داشته باشند.

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ ونچرز نیز در استارتاپ‌های Seed و Early stage سرمایه‌گذار می‌کند.  بازه سرمایه تزریق شده به استارتاپ‌ها توسط اسمارت‌آپ   ۱۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان است. 

ارتباطات و تجربیات

بهره‌مندی از گروه فعال مشاوران، می‌تواند در موفقیت کسب‌وکارتان بسیار مؤثر باشد. هر سرمایه‌گذاری که مایل به همکاری با شما باشد، تمایل دارد تا به شما در توسعه کسب‌وکارتان کمک کند چون تنها راه کسب سود او، موفقیت شما خواهد بود. در بسیاری از موارد سرمایه‌گذارها خدمات جانبی رایگانی را برای شما فراهم می‌کنند. به ویژه اگر این سرمایه‌گذارها خود تجربه کارآفرینی داشته و در تیم خود وکیل یا حسابدار هم داشته‌باشند. سایر سرمایه‌گذارها هم می‌توانند شما را به شریک‌های استراتژیک یا مشتری‌هایی که دارند معرفی کنند. این کار به شما در مراحل ابتدایی کسب‌وکارتان کمک زیادی می‌کند.  

سرمایه‌گذاران اسمارت‌آپ خود، سابقه کارآفرینی در صنایع و خدمات مختلف به خصوص حوزه دیجیتال دارند. از جمله یکی از شرکت‌های موفق آن‌ها شرکت وادا است. وادا یک پلتفرم انتشار محتوای دیجیتال است. اعضاء اسمارت‌آپ کارآفرینان سرمایه‌گذاران هستند و علاوه بر سرمایه‌گذاری تجربه کارآفرینی زیادی دارند.

انگیزه

زمانی که شما در حال دست و پنجه نرم کردن با راه‌اندازی یا توسعه کسب‌وکار خود هستید، سرمایه‌گذارها می‌توانند انگیزه شما را افزایش دهند. هرچند این کمک‌های سرمایه‌گذار در نهایت به نفع خود او خواهد بود پس طبیعی است که کلیه کارهای شما را رصد و گاهی به شما فشار وارد کند تا در نهایت کسب‌وکار شما به سمت درآمدزایی برود.

با توجه به اینکه اسمارت‌آپ در Seed Stageو Early Stage در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، بخش عمده آورده آن تجربه و مشاوره‌‌ای است که به استارتاپ‌ها ارائه می‌شود. بنابراین اسمارت‌آپ بعد از سرمایه‌گذاری در چالش ها و مشکلات استارتاپ‌ها در کنار آن‌ها خواهد بود. برای اینکه اسمارت‌آپ بتواند چالش‌های استارتاپ‌ها را بهتر درک و به آن‌ها کمک کند، به صورت ماهانه وضعیت ‌آن‌ها را چک می‌کند و مشاوره‌ها، تجربه‌ها و ارتباطات خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

تصویر مثبت

هر کسب‌وکاری که توانسته باشد نظر یک سرمایه‌گذار را جذب کند، حتما توانسته است تصویر مثبتی از آینده و موفقیت خود در ذهن سرمایه‌گذار ایجاد کند. سایر سرمایه‌گذارهای احتمالی و حتی مشتری‌های شما احساس امنیت بیشتری می‌کنند وقتی که بدانند یک سرمایه‌گذار در کار شما وارد شده است و این تصویر مثبت از کسب‌وکار شما به ذهن آن‌ها نیز منتقل خواهد شد. 

بسیاری از استارتاپ‌هایی که اسمارت‌آپ در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌است، توانسته‌اند با کمک اسمارت‌آپ راند بعدی سرمایه مورد نیاز ‌خود را جذب کنند. بخشی از این جذب سرمایه به‌خاطر نگاه مثبت سرمایه‌گذاران راند بعدی به سبد سرمایه‌گذاری‌های اسمارت‌آپ است.

1 دیدگاه

  1. سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و
    امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *