نمایشگاه الکامپ ۹۷ با استارتاپ‌های پورتفولیو اسمارت‌آپ ونچرز

ارزشگذاری استارتاپ ها - روش ارزشگذاری First Chicago - شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر اسمارت آپ ونچرز
۱۱ – ارزشگذاری استارتاپ ها – روش ارزشگذاری First Chicago
آگوست 6, 2018
نکات مهم مربوط به بند «اولویت نقدشوندگی» در ترم شیت-شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ ونچرز
۱۲-نکات مهم مربوط به بند «اولویت نقدشوندگی» در ترم شیت فصل ۳ قسمت ۶
آگوست 15, 2018

نمایشگاه الکامپ ۹۷ و با تمام سر و صداها، مشکلات و دغدغه‌هایی که برای استارتاپ‌ها داشت در نهایت ششم تا نهم مرداد ماه ۹۷ برگزار شد. برگزاری پنل‌ها، آوردگاه سرمایه و مسابقه الکام‌پیچ جنب و جوش و هیجان حضور استارتاپ‌ها در نمایشگاه الکام‌استارز را تا حدی بالا برده‌ بود.  حضور کم‌رنگ سرمایه‌گذاران جدی و فعال اکوسیستم استارتاپی ایران در نمایشگاه و بازدید از غرفه استارتاپ‌ها سر و صدای زیادی به راه انداخت و با انتقادهای زیادی از سمت فعالان فضای کسب‌وکار ایران به خصوص منتور‌ها، مدیران شتابدهنده‌ها و رسانه‌های چاپی و دیجیتالی استارتاپی همراه بود. با این وجود اعضاء هیئت مدیره اسمارت‌آپ ونچرز (رضا باقری، امین پهلوان‌زاده، ایمان عقیلیان و محمد احمدی) و محمد احمدی،‌ مدیرعامل اسمارت‌آپ ونچرز از روز ابتدایی نمایشگاه الکامپ از غرفه استارتاپ‌‌ها بازدید کردند تا با تیم‌ها و ایده‌های جدیدی که فعالیت خود را آغازه کرده‌اند آشنا شوند و فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری را شناسایی کنند.

استارتاپ‌های ایران‌رنتر، کرفس، دیالوگ (کامنت‌ماینر سابق)، گهواره، اینفکت و موباجیم از استارتاپ‌های پورتفولیو شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌اپ ونچرز نیز با قدرت در این نمایشگاه حضور داشتند. استارتاپ‌های اینفکت، گهواره و دیالوگ در بخش مسابقه نمایشگاه شرکت کردند. در پایان رقابت‌ها دو تیم اینفکت و دیالوگ به عنوان شرکت‌های خلاق معرفی شدند و تیم دیالوگ توانست جایگاه دوم را در رقابت‌های الکام‌ استارز بدست آورد.

ایران‌رنتر، کرفس، دیالوگ و اینفکت در نمایشگاه از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های جدید خود (به ترتیب: سرویس «سرمایه‌گذاری هوشمند»، اپلیکیشن رژیم کرفس، چت‌بات دیالوگ و اپلیکیشن «من») برای مخاطبان خود رونمایی کردند. در ادامه این مطلب استارتاپ‌های پورتفولیو اسمارت‌آپ ونچرز که در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۸ حضور داشتند را بهتر و بیشتر معرفی خواهیم کرد.

ایران‌رنتر: 

ایران‌رنتر پلتفرم فروش اقساطی است. این پلتفرم هوشمند، از یک سمت با اعتبارسنجی افراد امکان خرید اقساطی، بدون چک و ضامن را برای کاربرانش فراهم کرده‌است. در سمت دیگر این پلتفرم، کاربران می‌توانند با تأمین وجه برای خرید اقلام و کالا در ایران‌رنتر سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای انجام دهند. در واقع ایران‌رنتر بستری برای ارتباط تأمین‌کنندگان و خریداران است.

ایران‌رنتر - وب سایت فروش اقساطی - نمایشگاه الکامپ ۹۷ با استارتاپ‌های پورتفولیو شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ ونچرز

کرفس:

اپلیکیشن کرفس با هدف ارتقاء سلامت کاربران فارسی‌ زبان توسعه داده شده تا روند مشاهده و کنترل وضعیت سلامتی آن‌ها را ساده‌تر کند. این سرویس امکان دسترسی به اطلاعات سلامتی کاربر در سریع‌ترین زمان و کنترل پارمترهای سلامتی را فراهم می‌کند. کرفس با ارائه راه‌کارهای بهبود سلامتی، تمرین‌های ورزشی خانگی و دستور پخت غذاهای رژیمی به بهبود سطح سلامت کاربران خود کمک می‌کند. تیم کرفس با همکاری تعدادی از مشاوران  تغذیه و مربیان ورزش اپلیکیشن دیگری به نام «رژیم کرفس» را منتشر کرده‌اند. کاربران این اپلکیشن با پرداخت حق عضویت ماهانه می‌توانند متناسب با وزن و قدم خود برنامه و رژیم غذایی دریافت کنند. «رژیم کرفس» علاوه بر ارائه برنامه غذایی، کاربر را رصد می‌کند و از طریق نوتیفیکشن‌ به او هشدار می‌دهد تا برنامه برنامه غذایی خود را دنبال کند.

کرفس - اپلیکشن رژیم غذایی - کالری شمار - نمایشگاه الکامپ ۹۷ با استارتاپ‌های پورتفولیو شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ ونچرز

دیالوگ:

دیالوگ یک اپراتور هوشمند است که به تیم پشتیبانی کسب‌وکارهای آنلاین کمک می‌کند تا به سؤالات و مشکلات مشتریان خود در لحظه پاسخ بدهند. در واقع دیالوگ یک چت‌بات است که به سیستم پشتبانی کسب‌وکارها اضافه می‌شود و به سؤالات کاربران آن‌ها پاسخ داده و مشکلات آن‌ها را حل می‌کند.

دیالوگ کامنت‌ماینر اپراتور هوشمند پشتیبانی کاربران و مشتریان - نمایشگاه الکامپ ۹۷ با استارتاپ‌های پورتفولیو شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ ونچرز‌

اینفکت:

استارتاپ اینفکت با استفاده از تکنولوژی هوش‌مصنوعی و یادگیری عمیق، سیستم توصیه‌گری (Recommendation System) را توسعه داده‌ است. این سیستم در فضای زبان فارسی و بر اساس رفتار کاربران ایرانی می‌تواند در حوزه‌های مختلف و مطابق سلیقه کاربران بهترین‌ پیشنهادات را به کاربران ارائه دهد. 

اولین محصول این استارتاپ، اپلیکیشنی به نام «من» است. «من» دستیار شخصی محتوایی هوشمندی است که وظیفه اصلی جمع‌آوری محتوا از سطح وب و شبکه‌های اجتماعی و نمایش آن‌ها بر حسب سلیقه کاربران است.

اینفکت - اپلیکیشن من - دستیار شخصی هوشمند محتوایی - نمایشگاه الکامپ ۹۷ با استارتاپ‌های پورتفولیو شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ ونچرز

گهواره:

اپلیکیشن گهواره، همیار تربیت کودکان است. این اپلیکیشن به والدین در دوره بارداری و تربیت فرزندان تا سن ۶ سالگی کمک می‌کند. امکان پرسش‌ و پاسخ از سایر والدین فعال در اپلیکشن، ارائه هوشمند پیام مشاور بر اساس سن کودک و ارائه اطلاعات مهم مرتبط با تغذیه، خواب و بازی مناسب سن کودک از امکانات این دستیار شخصیِ والدین است.

گهواره - همیار هوشمند تربیت فرزندان - نمایشگاه الکامپ ۹۷ با استارتاپ‌های پورتفولیو شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ ونچرز

موباجیم:

موباجیم شبکه اجتماعی گیمر‌های ایرانی است که در آن می‌توانند تجربه‌ بازی خود را با دیگر گیمرها به اشتراک بگذارند. به علاوه پلتفرم موباجیم بستری را برای بازی‌سازان فراهم کرده‌است تا بتوانند بازی‌های خود را به جامعه بزرگی از گیمرها ارائه دهند.

موباجیم - شبکه اجتماعی گیمر‌های ایرانی - نمایشگاه الکامپ ۹۷ با استارتاپ‌های پورتفولیو شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ ونچرز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *