ویترین سرمایه‌گذاران «ویترین نت» با حضور «مشفق» تکمیل شد- شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ
ویترین سرمایه‌گذاران «ویترین نت» با حضور «مشفق» تکمیل شد
ژانویه 26, 2019
چگونه کرفس مسیر سلامتی ایرانی‌ها را هموارتر کرد؟
فوریه 24, 2019

مارسل پروست می‌گوید: «سفر اکتشافیِ واقعی، در دریاها و یا جستجوی سرزمین‌های ناشناخته و جدید نیست، بلکه  به‌دست آوردن چشم‌اندازهای جدید است.»

سفر ما به سرزمین “فین‌تک” با سرمایه‌گذاری در ایران رنتر شروع شد. می‌دانستیم که فرصت‌های زیادی در این حوزه وجود دارد که مغفول مانده و در انتظار کشف به سر می‌برند.

 “ایران رنتر” کار خود را با اجاره وسایل رویدادها شروع کرده بود. هر چند به واسطه استفاده از ابزارهای IT توانسته بود رشد مناسبی را تجربه کند، اما همچنان پتانسیل های زیادی داشت که بالفعل نشده بودند. اسمارت آپ این پتانسیل ها را دید و راند اول سرمایه‌گذاری در ایران رنتر را انجام داد.

می‌دانستیم که وام‌دهی نفر به نفر (p2p Lending) یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فین تک در جهان است اما به دلایل مختلف، این بخش در کشور ما مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود. امید داشتیم که بتوانیم وام‌دهی نفربه‌نفر را نه بر پایه پول (که مشکلات شرعی و قانونی داشت) که بر پایه کالا (مفهومی شبیه اوراق اجاره) راه‌اندازی کنیم.

در انتهای راند اول سرمایه‌گذاری بود که توانستیم در کنار تیم کارآفرینی، پیوت مورد نظر را به سرانجام برسانیم و پس از آن راند دوم سرمایه‌گذاری در ایران رنتر را انجام دادیم. هدف از این راند تکمیل محصول ایران رنتر و بسترسازی برای رشد بود؛ هدفی که به خوبی محقق شد.

در راند سوم سرمایه‌گذاری و با ورود لوتوس و برکت به ایران رنتر، روند موفقیت‌های مجموعه شتاب گرفت و تمامی شاخص‌های کسب‌وکار، رشد نمایی را تجربه کردند. کسب‌وکارهای فین تک، در کنار فرصت‌های زیاد و پتانسیل‌های فراوان، چالش‌ها و ریسک‌های بزرگی نیز در پیش رو دارند. از این رو بود که فرایندهای مدیریت ریسک نیز در کنار رشد، مورد توجه ایران رنتر قرار گرفت؛ چالشی که ایران رنتر تاکنون به خوبی از عهده آن بر آمده است.

سرمایه‌گذاری جسورانه، سفری است که با سرمایه‌گذاری شروع و با خروج (Exit)، پایان می‌یابد. سفر اسمارت آپ با ایران رنتر در این مقطع به پایان رسید. این سفر دستاوردهای زیادی برای ما داشت، دانش و تجربه زیادی در این راه کسب کردیم، بالغ‌تر شدیم، بازدهی بیش از نرخِ بازده مورد نظرمان به دست آوردیم و اسمارت آپ دیگری شدیم، آماده برای سفرهای جدید.

ما فاصله صفر تا یک را در کنار تیم کارآفرینی طی کردیم؛ امید داریم که توانمندی‌های این تیم، آنها را از یک به بی‌نهایت برساند.

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *