سرمایه‌گذاری ‌اسمارت‌آپ ونچرز در گهواره فرزندان ایران

درخشش کسب‌وکارها با سرمایه‌های هوشمند - سرمایه‌گذار - شرکت سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ
درخشش کسب‌وکارها با سرمایه‌های هوشمند
مارس 10, 2018
اصول انتخاب سرمایه‌گذار – شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ ونچرز - دوره آموزشی آنلاین Venture Deals
۶- اصول انتخاب سرمایه گذار – فصل ۲ قسمت ۴ دوره آموزشی Venture Deals
مارس 14, 2018

مثل هر داستان دیگری گهواره از یک جرقه کوچک شروع شد. تیم گهواره چند بار تلاش کرده بودند که به حوزه آموزش و تربیت کودک وارد شوند، اما معمولا در و تخته جور نمی‌شد. اما این بار جرقه‌ای کوچک در جای خوبی زده‌شد. سمیه مهدی پور روانشناس، زهرا صدرزاده با ۳۵ سال سابقه آموزش کودک، مرسده فخاریان کارشناس ارشد علوم کامپیوتر به شرکت زیبازی شریف آمدند و به جمع رضا حسامی‌فرد، محمدحسین برگی و امین‌رضا غلامی اضافه شدند. زیبازی شریف، شرکتی دانش بنیان در زمینه بازی‌سازی یا همان gamification است. تیم گهواره lean شروع کرد. در ابتدای کار یک کانال تلگرام توسعه دادند و مطالب آموزشی در حوزه تربیت و مراقبت از کودکان در آن منتشر کردند. مدتی پس از راه‌اندازی کانال، تیم گهواره متوجه شد که مطالب بازی، روانشناسی و مراقبت از کودکان خواهان بیشتری دارد. اما یک مشکل جدی وجود داشت: «منابع در زمینه تربیت فرزند زیاد است و والدین زمان زیادی را صرف جستجوی مطالب متناسب با سن کودک خود می‌کنند». بنابراین متوجه شدند که محصولی برای بهینه‌سازی زمان جستجوی والدین پاسخگوی نیاز والدین خواهد بود.

این رویکرد باعث شد تیم گهواره روبات تلگرامی را برای ارائه هدفمند محتوای تربیتی به والدین توسعه دهند. مدتی پس از ارائه این ربات، با چند تغییر به سرویسی رسیدند که مورد توجه جامعه هدف‌شان قرار گرفت. روبات گهواره سه بخش دارد: ۱) پیام مشاور روزانه، ۲) گروه‌های همسالان (جمع کردن مادرانی با کودکان هم‌سن در یک گروه) و ۳) دانستنی‌های کودک (مطالب آموزشی پیشنهادی والدین). گهواره به صورت سرویس ارزش افزوده با همکاری اوپراتور همراه‌اول به مشتریان خود سرویس می‌دهد. والدین با پرداخت حق عضویت روزانه می‌توانند از سرویس‌های گهواره استفاده کنند.

گهواره دی‌ماه ۹۶ توانست از شرکت سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ ونچرز سرمایه جذب کند. اولین نسخه اپلیکیشن گهواره در حال توسعه است و در اسفند ۹۶ در کافه‌بازار منتشر خواهد شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *