جذب سرمایه “همراه مکانیک” از “صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران”

بازی اعداد زوم
Game of Numbers _ قسمت چهارم
سپتامبر 4, 2019
اسمارت پلاس _ ذائقه محتوایی مخاطبین
سپتامبر 23, 2019

 

“همراه مکانیک موفق به جذب سرمایه از صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران شد”

همراه مکانیک پیش از این توانسته بود در راندهای قبلی از اسمارت‌آپ ونچرز و صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران جذب سرمایه کند و با بهره‌گیری از خدمات طراحی محصول و منتورینگ اسمارت‌آپ رشد قابل توجهی را تجربه کند اکنون با این جذب سرمایه خود را برای رشد بیشتر و توسعه بازار تجهیز کرده است.

هر کس یک بار تجربه خرید و فروش خودروی دست دوم را از سر گذرانده باشد، سختی‌‌ها و استرس این تجربه را از نزدیک لمس کرده‌است. اگر فروشنده باشید، به محض ثبت آگاهی باید به ده‌ها تماس تلفنی وقت و بی‌وقت خریداران احتمالی و دلالان پاسخ بدهید، برای هماهنگی هر بازدید و تست خودرو در ساعات مختلف شبانه‌روز وقت بگذارید، مراحل چک‌وچانه‌زنی روی قیمت را پشت سر بگذارید تا شاید موفق به فروش شوید.

اگر هم خریدار باشید، فرآیند جستجو در بین هزاران آگهی، تماس با آگهی‌ دهنده‌ها، شنیدن «فروخته شد»، هماهنگی برای بازدید و بعد مذاکرات فرسایشی روی قیمت تنها بخشی از دشواری‌های شماست. حتی اگر خودروی مورد نظر را پیدا کردید و روی قیمت هم به توافق برسید، استرس خرید یک کالای معیوب در یک معامله چند ده یا چند صد میلیون تومانی تا هفته‌ها بعد از خرید دست از سرتان برنخواهد داشت. همراه‌مکانیک مجموعه خدماتی را به خریداران و فروشندگان خودرو ارائه می‌دهد تا اصطکاک و عدم اطمینان طرفین را فرآیندهایی حرفه‌ای و اصولی به حداقل ممکن برساند. بازار خودرو در ایران بازاری با گردش مالی بسیار بالا است و همیشه با استقبال بسیار زیاد روبه‌رو بوده است، اما سازوکارهای خرید‌وفروش تقریبا از ابتدای شکل‌گیری این بازار بدون تغییر مانده‌است.

همراه مکانیک با شناسایی درست مسأله‌ها و نیازهای این بازار با سرمایه‌گذاری روی زیر ساخت‌های لازم، خدمت بسیار جذابی برای خریداران و فروشندگان این بازار ایجاد کرده ‌است. فروش خودرو بدون پاسخگویی به حتی یک تماس، خرید و فروش سفارشی خودرو، نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه با گارانتی فنی، قیمت‌گذاری الگوریتمی روز خودرو و خدمات کارشناسی فنی خودرو برخی از خدماتی است که همراه مکانیک به کاربران خود ارائه می‌دهد.

دکتر فریدوند، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در رابطه با سرمایه‌گذاری در استارتاپ همراه مکانیک توضیح داد: “شناسایی درست نیاز بازار، حوزه فعالیت، تیم قوی و سهام‌داران این شرکت از مواردی بودند که در روند بررسی باعث ترغیب ما به سرمایه‌گذاری در این شرکت شد.” به گفته فریدوند تزریق سرمایه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در استارتاپ همراه مکانیک در سه مرحله انجام خواهد شد که مرحله اول آن همزمان با عقد قرارداد انجام شده است و مراحل بعدی با پیشرفت کار صورت می‌پذیرد.

تا به امروز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در حوزه طرح های دانش‌بنیان به صورت مشارکت در پروژه بوده است. سرمایه‌گذاری در همراه مکانیک اولین سرمایه‌گذاری در “شرکت” و دروازه ورود صندوق به حوزه سرمایه‎گذاری خطرپذیر و فعالیت به صورت vc می‌باشد. فریدوند همچنین توضیح داد که در راستای ورود به سرمایه‎گذاری خطرپذیر، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران دپارتمان‌های لازم برای سرمایه‌گذاری  را به ساختار صندوق افزوده است و اکنون آمادگی لازم برای ورود به سایر استارتاپ‌ها را نیز در خود می‌بیند.

1 دیدگاه

  1. خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب مفید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *