در شیشه ای ؛ پیش فرض محصولی!

حسین رازقی
در شیشه ای ؛ شناخت نیاز واقعی بازار
ژانویه 31, 2022
سرمایه گذاری اسمارتاپ
سرمایه‌گذاری دوباره اسمارت‌آپ در «وینداد»
فوریه 9, 2022

قسمت سوم:

پیش فرض محصولی!

یه جا یه مطلبی شنیدم که خیلی به دلم نشست، نوشته بود وقتی با یکی داری حرف میزنی فقط شما دو نفر نیستین که اونجا حضور دارین بلکه شیش نفر اونجا هستن:
·  تصویری که شما تو ذهنتون از طرف مقابل دارید و تصویری که طرف مقابلتون از شما داره.
·  تصویری که شما از خودتون تو ذهنتون دارید( و همینطور تصویری که طرف مقابلتون تو ذهنش از خودش داره)
·  خود واقعی شما و خود واقعی طرف مقابلتون.
دنیا داره به سمتی می­ره که نیازهای آدما واقعی ­تر می­شن، ما تو خیالمون فکر می کنیم یه سری چیزا رو نیاز داریم اما تو دنیای  واقعی ممکنه نیازهای اصلیمون خیلی متفاوت­ تر از چیزایی باشه که می­خاییم، و اینو معمولا خودمون هم دقیقا نمی­دونیم یا بهش آگاهی نداریم … با گذشت زمان و توسعه ایزارها و تکنولوژی­ های جدید­، شناسایی نیازهای واقعی آدم­ ها کار سخت­تر و پیچیده تری میشه، و مدلش متفاوت­ تر از نسل­ های قبلی که دیدیم هست، نیاز آدم­‌ها به دیده شدن(اینستاگرام) … نیاز آدم‌­ها به شنیده شدن(کلاب هاووس) …
اگه محصولی رو دارید تولید می­‌کنید یا خدمتی ارائه می­‌دید، خوبه که تو مراحل اولیه وقت زیادی رو برای اینکه بفهمید واقعا کاربر/ مشتری چی می­‌خواد بذارید، حتی ممکنه مخاطب ما خودش هم ندونه چی می­خواد و ما باید براش روشن کنیم که دقیقا مسئله ه­اش چیه و راه حل پیشنهادی ما برای حل اون مسائل چی هستن.
خیلی وقتا ما فکر می‌کنیم مخاطب ما فلان مسئله­ رو داره و با فلان محصول و خدمتی که ما ارائه می‌دیم مسئله ­اش حل میشه، اما می­‌تونم بگم در مراحل اولیه شروع کسب و کار ممکنه اونی که ما فکر می‌کنیم و محصولی که مشتری‌مون واقعا بهش نیاز داره خیلی متفاوت باشه.

دیدگاه ها بسته شده است