استارتاپ‌های حوزه AI؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

تاثیر مکانیزم Vesting بر میزان سهام کارآفرینان و سرمایه گذاران - شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر اسمارت‌اپ ونچرز
تاثیر مکانیزم Vesting بر میزان سهام کارآفرینان و سرمایه گذاران
اکتبر 3, 2018
معرفی روش ارزشگذاری Cost-to-Duplicate - شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ ونچرز
۱۵-Startup Valuation- پایان فصل دوم
نوامبر 6, 2018

در دومین رویداد “اسمارت آپ ویژن” بررسی شد

عصر روز شنبه در فضایی صمیمی میزبان تعدادی از فعالان حوزه هوش مصنوعی بودیم تا در کنار این دوستان در مورد چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه با هم گپ بزنیم.
در این نشست که با همراهی ۱۵ نفر از فعالان این حوزه برگزار می‌شد، هم‌بنیان‌گذاران استارتاپ “دیالوگ” به دعوت ایمان عقیلیان عضو هیئت مدیره اسمارت آپ در مورد تجربیات و چالش‌های خود در راه‌اندازی استارتاپ “کامنت ماینر” و پیووتی که به شکل‌گیری “دیالوگ” منجر شد صحبت کردند.
احمد اسدی یکی از بنیان‌گذاران “دیالوگ” (استارتاپی که در حوزه چت بات فعالیت می‌کند) با حوصله در مورد تاریخچه شکل‌گیری “کامنت ماینر” و مواجهه با چالش‌ها و مشکلاتی که این کسب‌وکار تازه‌تاسیس با آن‌‌ها روبرو شده بود توضیحاتی داد و این مشکلات را دلیل چرخاندن فرمان “کامنت ماینر” به سوی مقصدی تازه و رسیدن به ایستگاه “دیالوگ” دانست.
اسدی یکی از این مشکلاتی را که در تغییر مسیر از “کامنت ماینر” به “دیالوگ” پشت سر گذاشته بودند، توانایی جمع آوری داده‌های برچسب‌زده شده خواند.
سجاد خطیری یکی دیگر از بنیان‌گذاران “دیالوگ” هم صحبت‌های همکارش را کامل کرد و از افق‌های جدیدی که به لطف این پیووت مقابل مسیرشان سبز شده بود گفت.
در ادامه وحید شیرازی به عنوان یکی از Angel Investorهای فعال در حوزه هوش مصنوعی کشور که به خاطر تجربیات گسترده‌اش تیزبینی خاصی در شکار فرصت‌ها دارد، به پتانسیل‌های موجود در این حیطه اشاره کرد و AI را دارای ظرفیت‌های مناسبی برای گسترش و سرمایه‌گذاری خواند.
در جریان این مباحث، نمایندگان سایر استارتاپ‌ها (ترجم‌یار، کریوت و …) نیز به بیان دیدگاه‌ها و تجربیات خود در مورد مسائل مطرح شده پرداختند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *