هویت وجودی هر استارتاپ را کاربر و ارزشی که برای وی خلق میکند، تعریف میکند.
هرقدر استارتاپ کاربر خود و ارزشی که برای وی خلق میکند را بهتر بشناسد، بهتر میتواند محصول اولیه مناسب را خلق کند. این شناخت، منشاء درک تمام آرزوها و نیازهای نهفتهای است که بعدها توسط ارزشهای محوری محصول پاسخ داده میشوند.
یک چرایی که یک تجربه عالی جایگزین برای کاربر میسازد و یک ارزش محوری که به خاطر آن، ارزش انتخاب شدن وفادار شدن به محصول وجود دارد.
در این گام ایدههای پیشنهادی را پیادهسازی میکنید تا ببینید در عمل و در مواجهه واقعی، رفتار کاربران مخاطب چگونه است؟ ممکن است ایدههایی که ازنظر شما بینظیر بودند در دنیای واقعی ارزشی خلق نکنند و یا آنکه شما به ویژگی و فیچری برسید که هیچگاه تصور نمیکردید که کاربران از این ویژگی لذت ببرند.
ابزار نهایی در این چرخه، توسعه محل و روشی است که میتوان کاربر هدف را پیدا نمود. اگر به این مرحله رسیدهاید، یعنی محصول به بلوغ لازم رسیده است که وارد چرخه جذب کاربر و رشد شود. اینجا شما جامعه هدف را میشناسید و محصولتان آنقدر خوب و عالی است که کاربران وفاداری دارد که عاشق آن هستند و به آن عادت کردهاند.