اسمارت پلاس

بایدها و نباید های مسیر رشد

  • منتورشیپ فعال و منظم برای تیم ها
  • کمک به طی نمودن مراحل بلوغ با استفاده از ابزار مناسب
  • پلتفرم یادگیری مشترک اسمارت آپ و استارتاپ‌ها
  • کمک به ساخته شدن تیم رشد

چرخه منتورینگ

امروز بهترین و مناسب‌ترین زمان برای شروع کردن کاری است که به خاطر انجام آن به دنیا آمده‌اید.

شروع با یک گفتگوی عاشقانه، در این قسمت کمی از داستان اینستاگرام، بلوغ محصول و گفتگوی احساسی و منطقی با هم صحبت خواهیم کرد

ورود به درس‌ها

 

JUQ5JTg1JUQ4JUFGJUQ5JTg0JTIwJUQ4JUIxJUQ4JUI0JUQ4JUFGJTIw

هویت وجودی هر استارتاپ را کاربر و ارزشی که برای وی خلق می‌کند، تعریف می‌کند.

هرقدر استارتاپ کاربر خود و ارزشی که برای وی خلق می‌کند را بهتر بشناسد، بهتر می‌­تواند محصول اولیه مناسب را خلق کند. این شناخت، منشاء درک تمام آرزوها و نیازهای نهفته‌­ای است که بعدها توسط ارزش‌های محوری محصول پاسخ داده می‌­شوند.

ورود به درس‌ها

V2hvJTIwRGV2ZWxvcG1lbnQ=

یک چرایی که یک تجربه عالی جایگزین برای کاربر می­سازد و یک ارزش محوری که به خاطر آن، ارزش انتخاب شدن وفادار شدن به محصول وجود دارد.  

در این گام ایده‌های پیشنهادی را پیاده‌سازی می‌­کنید تا ببینید در عمل و در مواجهه واقعی، رفتار کاربران مخاطب چگونه است؟ ممکن است ایده‌هایی که ازنظر شما بی­‌نظیر بودند در دنیای واقعی ارزشی خلق نکنند و یا آنکه شما به ویژگی و فیچری برسید که هیچ‌گاه تصور نمی‌‌کردید که کاربران از این ویژگی لذت ببرند.

ورود به درس‌ها

V2h5JTIwRGV2ZWxvcG1lbnQ=
در این گام هدف آن است که بر روی زیربنای ارزش محوری، رابطه‌ای متعهدانه و ارزشمند بسازیم، یعنی هم تعهد متقابل وجود داشته باشد و هم اینکه ارزشمند باشد.

اگر کاربران به شما عادت نکرده‌اند و وفادار نیستند، چرا باید به شما پولی پرداخت کنند؟

ورود به درس‌ها

 

JTIwSG93JTIwRGV2ZWxvcG1lbnQ=

ابزار نهایی در این چرخه، توسعه محل و روشی است که می‌‌توان کاربر هدف را پیدا نمود. اگر به این مرحله رسیده‌اید، یعنی محصول به بلوغ لازم رسیده است که وارد چرخه جذب کاربر و رشد شود. اینجا شما جامعه هدف را می‌­شناسید و محصولتان آن‌قدر خوب و عالی است که کاربران وفاداری دارد که عاشق آن هستند و به آن عادت کرده­‌اند.

ورود به درس‌ها

V2hlcmUlMjBEZXZlbG9wbWVudA==