سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ در استارتاپ همراه مکانیک

کرفس پنج میلیون کیلو از وزن ایران کم کرد
کرفس پنج میلیون کیلو از وزن ایران کم کرد
مارس 3, 2019
اسمارت‌پلاس، محصول جدید اسمارت‌آپ معرفی شد
ژوئن 15, 2019

اولین سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ در مرحله میداستیج وسومین راند جذب سرمایه همراه مکانیک همزمان شد!

با سرمایه‌گذاری روی استارتاپ همراه مکانیک، اسمارت‌آپ به سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های حوزه خودرو و مرحله میداستیج ورود کرد.

هفته گذشته، گروه سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ که تا امروز تجربه سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های ارلی‌استیج را داشت، روی استارتاپ «همراه مکانیک» سرمایه‌گذاری کرد. این سرمایه‌گذاری اولین تجربه اسمارت‌آپ در مرحله مید استیج بود. ارلی استیج، مرحله‌ای است که سرمایه‌گذار با سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های این مرحله، به تکمیل محصولات استارتاپ کمک می‌کنند. ولی مید استیج مرحله‌ای است که استارتاپ‌ها در آن، به بلوغ خوبی رسیده و آماده رشد سریع هستند.

بزرگترین سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ انجام شد

محمد احمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ در رابطه با سرمایه‌گذاری روی استارتاپ همراه‌مکانیک توضیح می‌دهد: «سرمایه‌گذاری روی همراه مکانیک از حیث مبلغ، بزرگترین سرمایه‌گذاری است که تا امروز  اسمارت‌آپ انجام داده و از طرف دیگر، نقطه ورود ما به حوزه خودرو هم به حساب می‌آید.»

او در ادامه اشاره کرد که دو حوزه ملک و خودرو، از حوزه‌هایی هستند که به دلیل اندازه بازار بسیار بزرگ، برای سرمایه گذاران از جذابیت بالایی برخوردار بوده و از این حیث هم سرمایه‌گذاری همراه‌مکانیک به عنوان نقطه ورود به حوزه خودرو برای اسمارت‌آپ بسیار حائز اهمیت است.

به گفته احمدی، برای ارزش‌گذاری همراه‌مکانیک، ترکیب از روش‌های ارزش‌گذاری مطلق، نسبی و وی‌سی متد که برای سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر از آن استفاده می‌شود، استفاده شده است.

مدیرعامل اسمارت‌آپ با اشاره به اینکه همراه مکانیک، تا الان رشد عملیاتی خوب داشته است، ادامه داد: «تا امروز، همراه مکانیک، با بهبود مداوم محصول و کانال های جذب، رشد خوبی را ایجاد کرده است. یکی از اهداف ما این است که همراه مکانیک، علاوه بر رشد عملیاتی و ارگانیک، بتواند با دستیابی به منابع مالی جدید، نرخ رشد دوچندانی را تجربه کند.  شایان ذکر است، یکی از منابع درآمدی همراه مکانیک، خرید خودرو از مشتری و فروش فوری است به این معنا که به جای انجام کار بروکری، کار دیلری انجام می‌دهد. این باعث می‌شود که همراه مکانیک، با توجه به بازده خوبی که دارد، اگر منابع مالی داشته باشد رشد خیلی سریعی خواهد داشت. این یکی از اهداف ما است که امیدواریم با ورودمان به همراه مکانیک، به این استارتاپ کمک کنیم و رشد مالی هم برایش ایجاد کنیم.»

ارزش‌های افزوده اسمارت‌آپ برای استارتاپ‌ها

او با توضیح اینکه یکی از ارزش‌های افزوده‌ای که اسمارت‌آپ برای استارتاپ‌هایش دارد، کمک برای جذب سرمایه راند بعدی به آنهاست، مثال زد: «در مورد استارتاپ کرفس، کمک کردیم تا برای راند بعدی جذب سرمایه از گروه مالی آگاه، سرمایه جذب کنند تا با اتکا به دانش و تجربه این گروه، راه کرفس، برای ipo یا همان ورود به بورس، هموارتر شود. و یا برای استارتاپ ویترینت که یکی دیگر از استارتاپ‌های اسمارت‌آپ است، کمک کردیم از گروه صنعتی-بازرگانی مشفق جذب سرمایه کند تا علاوه بر سرمایه، از آورده های غیر نقدی آنها نیز منتفع شود.»

مدیرعامل اسمارت‌آپ با اشاره به اینکه این سومین راند جذب سرمایه همراه مکانیک است و قبل از این، دو راند سرمایه از صندوق مالی توسعه تکنولوژی جذب کرده است، درباره برنامه‌هایی که برای آینده این مجموعه دارند، به این صورت گفت: «امیدواریم جذب سرمایه راند بعدی همراه مکانیک، جذب سرمایه بسیار بزرگی باشد. سعی می‌کنیم بتوانیم همراه مکانیک را برای این مرحله هم آماده کنیم. این کار را هم با آماده کردن زیرساخت‌های اطلاعاتی لازم و مواردی که معمولا سرمایه‌گذاران لیت استیج به آن نیاز دارند انجام خواهیم داد.»

احمدی در رابطه با زمان‌بندی مذاکرات انجام شده با همراه مکانیک توضیح داد: «در رابطه با زمان انجام مذاکرات سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها، دو مسئله وجود دارد؛ یکی اینکه ما در اسمارت‌آپ استاندارد زمان مذاکراتمان حداکثر دو ماه است. به این معنی که با هر نوعی از کارآفرین و استارتاپ، مذاکرات را با نتیجه مثبت یا منفی، نهایتا در بازه زمانی دو ماهه جمع می‌کنیم. چون اعتقاد داریم یکی از مسائلی که استارتاپ‌ها را اذیت می کند حالت تعلیق است. در مورد همراه مکانیک این زمان به واسطه حضور سهامداران مشترک، کمتر هم بود که کمک کرد این فرایند تسهیل و تسریع شود.»

1 دیدگاه

  1. سامان گفت:

    حوزه ی خودرو در ایران خیلی جای کاره داره
    به نظرم ترند واقعی و نزدیک به رشد سریع آنلاین در بازار ایران همین موضوع باشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *